Melatonin er et hormon, der er naturligt findes i kroppen og i mange tilfælde bruges som et lægemiddel, der normalt gøres syntetisk i et laboratorium til behandling af søvnforstyrrelser.

Melatonin fordele

Melatonin kan hjælpe visse korrekte søvnforstyrrelser i blinde mennesker. Det er også effektivt til at korrigere søvnproblemer hos børn med autisme og mental retardering. Der er videnskabelige beviser for, at melatonin kan forbedre årvågenhed hos mennesker med jetlag. Men det synes ikke at være så nyttigt for andre jetlag symptomer som søvnighed i dagtimerne.

Melatonin kan også være nyttige for søvnløshed i nogle mennesker. Melatonin kan forbedre effekten af kræftmedicin, der bruges til at bekæmpe tumorer i brystet, lunge, nyre, lever, bugspytkirtel, mave og kolon. Men det bør kun anvendes til dette formål ved hjælp af en sundhedsperson.

Melatonin kan også reducere smerter i mennesker med en bestemt type af hovedpine.

Der er nogle beviser for, at en melatonin creme kunne bidrage til at reducere solskoldning, når de anvendes før de går ind i solen.

En masse mennesker beskæftige sig med melatonin søvn støtte til at hjælpe med at justere deres sentidsplan, når de har skifteholdsarbejde, men melatonin synes ikke at arbejde for denne brug. Der er ikke nok oplysninger til at vide, om melatonin er effektiv for de andre betingelser for mennesker bruger det til: ringen for ørerne, osteoporose, epilepsi, prævention, aldring og andre.

En forsinket søvn fase lidelse opstår, når hyppigheden af din døgnrytme er forsinket med to timer eller mere, og du jævnligt gå i seng om natten og vågne op sent om morgenen.

At tage melatonin kan hjælpe dig med at gå i seng tidligere.

Læger anbefaler at tage melatonin, da det er naturligt og uden bivirkninger.

Det vigtigste arbejde af melatonin i kroppen er at regulere cyklusser af dag og nat eller cyklusser af søvn og vågenhed. Mørket får kroppen til at producere mere melatonin, som fortæller kroppen til at forberede sig til søvn.

Lys nedsætter produktionen af melatonin og signalerne fra kroppen til at forberede sig på at være vågen. Nogle mennesker, der har problemer med at sove har lave niveauer af melatonin. Når du køber melatonin UK det menes, at tilføjelsen af melatonin kosttilskud kunne hjælpe dem til at sove.

Nogle af fordelene ved melatonin:

Fremmer naturlig søvn og rekreation, er effektiv mod forskellige former for søvnløshed, lindrer hovedpine og migræne. En behandling med melatonin også behandler søvnforstyrrelser relateret til ændring af døgnrytmen i blinde mennesker, børn og unge med mental retardering, autistisk eller lider af visse neurologiske lidelser og endelig undgår eller reducerer virkninger af jetlag.

Melatonin sundhedsmæssige fordele

En lang tid blev det antaget, at melatonin produktion falder med alderen, men nyere undersøgelser tyder på, at dette ikke er tilfældet. Men, forskerne har konstateret, at melatonin niveauer var unormalt lavt i mennesker med søvnløshed i alle aldre. Det samme gælder i tilfælde af fibromyalgi og depression. Langvarig udsættelse for elektromagnetiske felter kan hæmme melatonin produktion. Patienter i hjertet har lave niveauer af melatonin.

Melatonin søvn støtte er sikkert for de fleste voksne, når det tages gennem munden på kort sigt eller påføres topisk. Melatonin kan forårsage nogle bivirkninger såsom hovedpine, kortvarig fornemmelse af depression, søvnighed i dagtimerne, svimmelhed, mavesmerter, og irritabilitet. Undlad at køre bil eller betjene maskiner i fire til fem timer efter indtagelse af melatonin.

Melatonin bør ikke anvendes i de fleste børn. På grund af dens virkninger på andre hormoner, det kunne forstyrre udviklingen i ungdomsårene. Tag ikke melatonin, hvis: du er gravid eller ammer. Har forhøjet blodtryk, havde et anfald, eller diabetes.

Andre navne, som melatonin er kendt er: 5-methoxy-N-Acetiltriptamina, MEL, MLT, N-acetyl-5-methoxytryptamin, N-acetyl-5-methoxytryptamin, pinealkirtlen hormon.